Blog

Kto ma dar przywództwa?

Kto ma dar przywództwa?

Robert Hogan, znany badacz przywództwa i jego wpływu na organizacje i procesy zarządzania był w młodości żołnierzem piechoty morskiej. W czasie służby wyrobił sobie przekonanie, że w historii ludzkości mieliśmy zawsze do czynienia z dwoma wyłącznie typami liderów. ...

Kobieta odporna – czyli twarda, spokojna i spełniona (cz. 2)

Kobieta odporna – czyli twarda, spokojna i spełniona (cz. 2)

Ciekawe, że koncepcja odporności zmusza nas do weryfikacji pewnych przekonań. Okazuje się bowiem, że przeciwieństwem odporności, definiowanej jako twardość, nie jest słabość, ale wrażliwość. Tymczasem często, jako kobiety, matki, koleżanki, potrafimy gloryfikować...

Kobieta odporna – czyli twarda, spokojna i spełniona (cz. 1)

Kobieta odporna – czyli twarda, spokojna i spełniona (cz. 1)

Dlaczego jedni mając pod górkę, pozbawieni przywilejów i pomocy, przechodzą przez problemy bez utraty entuzjazmu, zdają egzaminy, robią karierę, dobrze śpią, radzą sobie ze stresem i są symbolem tryumfu mentalnego lub duchowego? Podczas gdy inni, z zapleczem, wiedzą i...

Wszyscy jesteśmy sprzedawcami. I mamy do tego predyspozycje.

Wszyscy jesteśmy sprzedawcami. I mamy do tego predyspozycje.

Podsumowując swoje osiągnięcia zawodowe często skupiamy się na swoich słabych stronach lub brakach talentu w jakiejś dziedzinie. Podobnie jest z negocjacjami i zamykaniem sprzedaży – „szkoda, że tego nie potrafię”. Tymczasem wszyscy jesteśmy, chcąc nie chcąc,...

Kultura mocnych stron

Kultura mocnych stron

Stara szkoła zarządzania twierdziła, że najlepsi pracownicy wykonują swoje zadania w ten sam, optymalny sposób, reprezentując te same umiejętności i niemal każdej z nich można się nauczyć. Szkoła mocnych stron twierdzi, że najlepsi pracownicy osiągają takie same wyniki korzystając z różnych umiejętności, opartych na różnych talentach.

Marka zespołu HR cz.2. – jak osiągnąć sukces?

Marka zespołu HR cz.2. – jak osiągnąć sukces?

W przypadku budowania marki zespołu nie ma szybkiego zwrotu z inwestycji – pracownicy i kadra często dopiero po kilku latach doceniają jakość, atrakcyjność i użyteczność rozwiązań wprowadzonych przez mądry, strategicznie i zorientowany na ludzi, zespół HR.

Marka zespołu HR cz. 1. – symptomy marnej reputacji

Marka zespołu HR cz. 1. – symptomy marnej reputacji

Marka to nie chwilowy fejm, kampania PR, liczba followersów czy prezentacja success story na konferencji. To nie wypasiony profil w social media, ani kreatywna zakładka pt. Kariera. Silna marka to satysfakcja, lojalność i referencje będące skutkiem uważnego komunikowania się z ludźmi, oferowania dobrych doświadczeń i spełniania złożonych obietnic.

Czym się różni nauka od rozwoju i inne inspiracje płynące ze SWOT-a

Czym się różni nauka od rozwoju i inne inspiracje płynące ze SWOT-a

Czy mam się w danej sytuacji bronić, czy uciekać? Rozwijać talenty czy raczej nadrabiać zaległości – oto jest pytanie i SWOT powinien pomóc w znalezieniu właściwych odpowiedzi. Natomiast określenie strategii ROZWOJU to kwestia absolutnie kluczowa dla każdego przedsięwzięcia, również każdego “się wzięcia” za siebie.

Jak zmarnować talent – przewodnik praktyczny dla menedżera

Jak zmarnować talent – przewodnik praktyczny dla menedżera

Jeżeli jesteś szefem ze „starej szkoły”, możesz przeoczyć kilka momentów, w których stracisz pozyskany na konkurencyjnym rynku talent. Jeżeli przeglądasz mimo to Linkedin, to na pewno widziałeś taki mem: “people don’t leave their jobs, their leave their managers”. To nie do końca jest prawda, chociaż okazuje się, że menedżerowie maczają w tym palce.

ABC budowania marki zespołu cz.3. Korzyści

ABC budowania marki zespołu cz.3. Korzyści

Silna marka zespołu oznacza kapitał zaufania i dobrą reputację płynącą z uważnych relacji i doświadczeń, które Twoi ludzie oferują klientom wewnętrznym i zewnętrznym. Silna marka jest nagrodą, która generuje liczne benefity.

ABC budowania marki zespołu – cz.2. Tips not Tricks

ABC budowania marki zespołu – cz.2. Tips not Tricks

Budowa marki wymaga od zespołu określenia celów i strategii, zrozumienia roli zespołu w organizacji, a co za tym idzie odpowiedzi na pytania: „Jaką wartość mój zespół tworzy w organizacji?”. „Po co został stworzony?” oraz „Jaka jest jego rola w firmie?”.

ABC budowania marki zespołu – cz.1. Trudne początki

ABC budowania marki zespołu – cz.1. Trudne początki

Marka w biznesie, którym rządzą nie tyle inwestorzy, co klienci i pracownicy (Customer i Employee Experience) przestała być odpowiedzialnością jedynie marketingu, podobnie jak ludzie w firmie nie są już wyłączną domeną działu HR.