Zaangażowanie ludzi w zespole to współczesny Święty Graal biznesu – szczególnie w czasach pandemii i VUCA. Nie można go kupić benefitami. W czasach niskiej odporności na niepewną przyszłość można na nie jedynie zapracować i wypracować wspólnie z zespołem. Poziom zaangażowania pracowników jest ściśle powiązany z jakością relacji i sposobem komunikacji lidera, wiodącą mantrą oraz scenariuszami rozgrywanych „zespołowych gier” rodem z jasnej lub ciemnej strony zarządzania. Warsztat pozwala liderom określić preferowane miejsce na mapie w „Atlasie gier (nie tylko) korporacyjnych” oraz rozwinąć kompetencje niezbędne do budowania odporności i zaufania w zespole w wymagającym czasie.
Dla kogo przeznaczone?
Liderzy zespołów dużych i małych zainteresowani budowaniem odporności zespołów na niepewność i nowe realia pracy.
Dlaczego warto?
W czasach VUCA i (post)pandemii, nadchodzącego kryzysu i zmian paradygmatów rynkowych, warto wypracować odpowiedzi na kluczowe pytania:
- Co najlepszego mój zespół może osiągnąć w danych warunkach? Jaki jest obecnie potencjał rozwojowy mojego zespołu? Na ile skutecznie umiem to diagnozować jako szef?
- Na ile ufają sobie członkowie mojego zespołu? Jaki jest dzisiejszy kapitał relacji w zespole? Czy potrafię wykorzystać wpływ osobisty do budowania zaufania w zespole?
- Po co i jak mierzyć kapitał reputacji zespołu w firmie i otoczeniu biznesowym? Jak go skutecznie budować?
- Czym jest kapitał reputacji szefa – dlaczego jest ważny dla mojego sukcesu i kariery – jak go budować, także w ramach pracy zdalnej, i nie zrujnować?
Program
- Ty i Twój zespół – jasna czy ciemna strona zarządzania?
- Omówienie zakresu mapy z Atlasu gier (nie tylko) korporacyjnych
- Potencjał rozwojowy i zaufanie w zespole
- Co najlepszego zespół może osiągnąć w danych warunkach – zakres testu TEAM
- Uważność na siebie i zespół w codziennej praktyce – od teoretyzowania do codziennych nawyków
- Reputacja i marka zespołu w firmie i wśród klientów
- Diagnoza zakresu i jakości zespołowego wpływu
- Zaprojektowanie mapy interesariuszy i diagnoza kapitału zaufania do zespołu
- Oferta korzyści dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych
- Wartości lidera w wartości, które cementują zespół
- Opracowanie kanwy Zespół 4.0
- Plan rozwoju zespołu
- Reputacja i marka szefa zespołu

Doświadczony praktyk biznesu, mentor i coach. Executive Partner w Younicorn. Architekt marki zespołów, projektant strategii People&Culture oraz kultury firm o silnych wartościach i przywództwie. Twórca programów mentoringowych. Doradca w zakresie odporności liderów i budowania zaangażowania zespołów.
Wieloletnia dyrektor komunikacji i HR w koncernach medialnych m.in. w dzienniku „Rzeczpospolita” i Grupie TVN. Prekursorka zarządzania reputacją i silną marką osobistą w Polsce. Blogerka „Jesteś Marką”. Autorka bestsellera „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą” oraz „Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach. Pomysłodawca think tanku HR Influencers i programu HRI Mentors. Wykładowca MBA.
2.990 PLN+VAT
Książka “Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach” z autografem Autorki
14 października 2020
godz. 15:30–18:00
Moduł 1. Lider 4.0
- Analiza „As Is” – Ty i Twój zespół – jasna czy ciemna strona zarządzania?
- Omówienie mapy Ciemnej i Jasnej Strony Zarządzania
- Potencjał rozwojowy własnego przywództwa – jak go mierzyć i rozwijać, by budować autorytet, dobry wpływ i pozycję w biznesie i zespole.
- Umiejętność zarządzania własnymi i cudzymi emocjami, także w pracy zdalnej
21 października 2020
godz. 15:30–18:00
Moduł 2. Zespół 4.0
- Określenie, co najlepszego zespół może osiągnąć w danych warunkach – jak definiować cele i oczekiwania?
- Uważność na siebie i zespół w codziennej praktyce – od teoretyzowania do codziennych nawyków, także w ramach pracy zdalnej (dobre praktyki)
- Jak przeprowadzić lub utrzymać zespół po jasnej stronie zarządzania w czasach lęków, niepewności i obniżonej tolerancji na niepewność.
28 października 2020
godz. 15:30–18:00
Moduł 3. Komunikacja zespołu w czasach VUCA
- Reputacja i marka zespołu w firmie oraz wśród wymagających klientów
- Zaprojektowanie mapy interesariuszy i diagnoza zaufania do zespołu
- Oferta korzyści lidera dla własnego zespołu – zdefiniowanie obietnicy marki lidera premium
- Zdefiniowanie wartości lidera, które zintegrują zespół w trudnych czasach
4 listopada 2020
godz. 15:30–18:00
Moduł 4. Odporny lider – zaangażowany zespół
- Opracowanie autorskiej kanwy Zespół 4.0
- Praktyczna wiedza nt odporności ludzi w biznesie – co każdy szef wiedzieć powinien
- Projektowanie planu rozwoju – budowanie długoterminowej odporności własnej i zespołu
- Szef zarządzający własną odpornością – sztuka budowania marki lidera wokół osobistej wiarygodności i zaufania.
Zgłoś udział
