Profesjonalny program mentoringowy
Warsztat dla koordynatorów programów mentoringowych w firmach. Mentoring jako element programów rozwojowych trzeba wdrażać mądrze, by nie wylać talentów i zaufania z kąpielą. Jak i kiedy uruchamiać dobrze zaprojektowany program, kiedy i jakich argumentów użyć, żeby wpłynąć na jego założenia – temu poświęcony jest warsztat.
Dla kogo przeznaczone?
Osoby odpowiedzialne za projektowanie i wdrażanie programów mentoringowych, cross- i inter-mentoringowych w firmach.
Dlaczego warto?
- Zrozumiesz różnice między mentoringiem, coachingiem i sponsoringiem
- Uporządkujesz wiedzę nt elementów i zasad procesu mentoringowego, oraz relacji mentor-mentee
- Określisz role w projekcie i wySMARTujesz cele programu
- Przygotujesz się do ew. trudnych sytuacji w programie mentoringowym
- Wyposażysz się w „skrzynkę z narzędziami” koordynatora programu
- Zdefiniujesz krytyczne warunki sukcesu i fuckup factors
- W bezpiecznym otoczeniu podobnych Ci profesjonalistów przećwiczysz konkretne umiejętności przydatne w programie mentoringowym
Program
- Definicje i zasady – co jest, a co nie jest mentoringiem
- Rola koordynatora firmowych programów mentoringowych – DOs and DONTs
- Mapa interesariuszy – otoczenie i wpływ programu na ludzi
- Mentoring wpisany w strategię personalną
- Elementy dobrej komunikacji programu mentoringowego w firmie
- Definiowanie wskaźników sukcesu
- Przygotowanie ludzi i organizacji – elementy planu wdrożenia
- Schemat procesu mentoringowego
- Granice i etyka w mentoringu
- Sposoby reagowania w sytuacjach naruszających zasady i etykę
- Rekrutacja i dobór pary
- Zasady komunikacji w trakcie programu mentoringowego
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach – dobre praktyki
- Ocena efektywności programu

Doświadczony praktyk biznesu, mentor i coach. Executive Partner w Younicorn (do 2018 Personal Brand Institute). Architekt marki zarządów, zespołów, marki (kobiecego) przywództwa oraz programów mentoringowych. Wieloletnia dyrektor komunikacji i HR w koncernach medialnych m.in. w dzienniku „Rzeczpospolita” i Grupie TVN. Blogerka „Jesteś Marką”. Autorka bestsellera „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”. Wykładowca MBA. Pomysłodawca think tanku HR Influencers i programu HRIMentors. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu.
05.12.2019
1 dzień 09.00 – 16.30
grupa do 12 osób
Warszawa
1.200 PLN+VAT
(1.476 PLN brutto)