Profesjonalny program mentoringowy

Warsztat dla koordynatorów programów mentoringowych w firmach. Mentoring  jako element programów rozwojowych trzeba wdrażać mądrze, by nie wylać talentów i zaufania z kąpielą.  Jak i kiedy uruchamiać dobrze zaprojektowany program, kiedy i jakich argumentów użyć, żeby wpłynąć na jego założenia – temu poświęcony jest warsztat.

Dla kogo przeznaczone?

Osoby odpowiedzialne za projektowanie i wdrażanie programów mentoringowych, cross- i inter-mentoringowych w firmach.

Dlaczego warto?

  • Zrozumiesz różnice między mentoringiem, coachingiem i sponsoringiem
  • Uporządkujesz wiedzę nt  elementów i zasad procesu mentoringowego, oraz relacji mentor-mentee
  • Określisz role w projekcie i wySMARTujesz cele programu
  • Przygotujesz się do ew. trudnych sytuacji w programie mentoringowym
  • Wyposażysz się w „skrzynkę z narzędziami” koordynatora programu
  • Zdefiniujesz krytyczne warunki sukcesu i fuckup factors
  • W bezpiecznym otoczeniu podobnych Ci profesjonalistów przećwiczysz konkretne umiejętności przydatne w programie mentoringowym

Program

  • Definicje i zasady – co jest, a co nie jest mentoringiem
  • Rola koordynatora firmowych programów mentoringowych – DOs and DONTs
  • Mapa interesariuszy – otoczenie i wpływ programu na ludzi
  • Mentoring wpisany w strategię personalną
  • Elementy dobrej komunikacji programu mentoringowego w firmie
  • Definiowanie wskaźników sukcesu
  • Przygotowanie ludzi i organizacji – elementy planu wdrożenia
  • Schemat procesu mentoringowego
  • Granice i etyka w mentoringu
  • Sposoby reagowania w sytuacjach naruszających zasady i etykę
  • Rekrutacja i dobór pary
  • Zasady komunikacji w trakcie programu mentoringowego
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach – dobre praktyki
  • Ocena efektywności programu

Doświadczony praktyk biznesu, mentor i coach. Executive Partner w Younicorn (do 2018 Personal Brand Institute). Architekt marki zarządów, zespołów, marki (kobiecego) przywództwa oraz programów mentoringowych. Wieloletnia dyrektor komunikacji i HR w koncernach medialnych m.in. w dzienniku „Rzeczpospolita” i Grupie TVN. Blogerka „Jesteś Marką”. Autorka bestsellera „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”. Wykładowca MBA. Pomysłodawca think tanku HR Influencers i programu HRIMentors. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu.

05.12.2019

1 dzień 09.00 – 16.30

grupa do 12 osób

Warszawa

1.200 PLN+VAT
(1.476 PLN brutto)