Lider – mentorem

Warsztat przygotowujący liderów do roli profesjonalnego i odpowiedzialnego mentora.
Mentoring to relacja, w której człowiek o określonych predyspozycjach i doświadczeniu może wywrzeć wpływ na rozwój drugiego, dla którego jest autorytetem. W tej ważnej relacji trzeba pamiętać o odpowiedzialności mentora, który musi być świadomy i przygotowany, by zagwarantować dobry wpływ w kierunku pożądanym przez podopiecznego (mentee).

Dla kogo przeznaczone?

Liderzy i profesjonaliści zainteresowani pełnieniem roli mentora w odpowiedzialny i profesjonalny sposób.

Dlaczego warto?

  • Zrozumiesz różnice między profesjonalnym mentoringiem, coachingiem i sponsoringiem
  • Określisz swój profil mentora i ustalisz własne mocne strony, wspierające Cię w tej roli
  • Uporządkujesz wiedzę nt procesu mentoringowego, zasad i relacji mentor-mentee
  • Wzmocnisz pewność siebie w roli mentora
  • Przygotujesz się do ew. trudnych sytuacji w relacji mentoringowej
  • Wyposażysz się w „skrzynkę z narzędziami” niezbędnymi w pracy mentora
  • Przygotujesz własną check-listę  i profil mentee, z który chciałbyś pracować

Program

  • Definicje i zasady – co jest, a co nie jest mentoringiem
  • Proces mentoringowy w biznesowej praktyce
  • Granice i etyka w mentoringu
  • Dobry dobór pary mentor-mentee
  • Zasady prowadzenia sesji mentoringowych
  • Kontrakt mentoringowy
  • Role mentora i mentee – wzajemne oczekiwania
  • Zasady komunikacji w relacji mentoringowej
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach – dobre praktyki
  • Ocena relacji mentoringowej i programu mentoringowego
  • Zamknięcie programu mentoringowego bez zamykania relacji – transfer dobrych praktyk

Doświadczony praktyk biznesu. Executive Partner w Younicorn (do 2018 Personal Brand Institute). Architekt marki zarządów, zespołów, marki (kobiecego) przywództwa oraz programów mentoringowych. Wieloletnia dyrektor komunikacji i HR w koncernach medialnych m.in. w dzienniku „Rzeczpospolita” i Grupie TVN. Blogerka „Jesteś Marką”. Autorka bestsellera „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”. Wykładowca MBA. Pomysłodawca think tanku HR Influencers i programu HRIMentors. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu.

29.10.2019

1 dzień 10.00 – 16.30

grupa do 12 osób

Warszawa

1500 PLN+VAT
(1.845 PLN brutto)