Umiejętności prezentacji, perswazji, negocjacji i sprzedaży zyskują na znaczeniu w czasach kryzysu. Menedżerowie, przedsiębiorcy, pracownicy odpowiedzialni za kontakt z klientem to duża grupa ludzi, od której zależą wyniki finansowe firmy. Ale negocjujemy i sprzedajemy wszyscy – ubiegając się o pracę, o zlecenie, o podwyżkę, o uznanie czy awans. Przyjęło się sądzić, że jest to dar dany nielicznym, pewien typ osobowości. Można też spotkać się z podejściem, że najlepsi sprzedawcy osiągają sukcesy, dzięki wykorzystaniu tych samych technik. Według Gallupa sprzedawać może każdy, każdy na inny sposób, zgodny z unikalnym profilem mocnych stron.
Dla kogo – profil uczestnika
- przedsiębiorcy i menedżerowie odpowiedzialni za sprzedaż lub rozwijający swoje indywidualne kompetencje w tym kierunku
- doświadczeni handlowcy i menedżerowie sprzedaży zainteresowani rozwojem swojego warsztatu pracy w oparciu o mocne strony zdiagnozowane testem Gallupa
- menedżerowie i specjaliści zainteresowani rozwojem sił sprzedaży w oparciu o metodę Gallupa
Rozwijane kompetencje
- zarządzanie sobą i własnym rozwojem
- techniki komunikacji i wywierania wpływu
- techniki negocjacji
- techniki sprzedaży
- zarządzanie sprzedażą
O metodzie Gallupa
Clifton StrengthsFinder® – narzędzie opracowane przez Donalda O. Cliftona pozwala lepiej rozumieć jednostki, ich sposób działania i rezultaty osiągane w roli pracowników, członków zespołu, liderów. Od 2001 roku test wykonało go ponad 20 milionów ludzi, czyniąc Clifton StrengthsFinder® najczęściej stosowanym narzędziem tego typu na świecie. Rozmyślając o swoich wynikach i perspektywach często skupiamy się na swoich słabościach lub porównujemy z innymi. Wyniki badań Gallupa wskazują, że właściwy wybór ścieżki zawodowej i sukces zależą od właściwego rozpoznania i wykorzystania mocnych stron. Nie wszystkiego można się nauczyć, ale można osiągać sukcesy w różny sposób, odwołując się do indywidualnych talentów. Nie ma więc jedynej słusznej metody sprzedaży – można do niej dojść na różne sposoby, w oparciu o wrodzone cechy, o to kim/jakim się jest. Czas poświęcony na rozwój mocnych stron jest inwestycją z wielokrotnie większym zwrotem (ROI) niż czas poświęcony na naukę w obszarze swoich słabości.
Cele kursu – odpowiedzi na pytania
- poznanie swoich TOP 5 talentów Gallupa – opisanych w raporcie „Signature”
- poznanie wrodzonych talentów sprzedażowych
- poznanie technik komunikacji, wpływu, negocjacji i sprzedaży właściwych dla wrodzonych talentów
- rozpoznawanie indywidualnych profili klientów
- zrozumienie działania skutecznych zespołów i partnerstw sprzedażowych
- wykorzystanie indywidualnych talentów w zarządzaniu sprzedażą
- podniesienie efektywności osobistej w obszarze sprzedaży
- indywidualny plan rozwoju biznesu i sprzedaży oparty na mocnych stronach
Kluczowe aspekty
- rozwój talentów i mocnych stron
- indywidualny styl sprzedaży
- techniki sprzedaży
- skuteczność osobista
- profile klientów
- proces sprzedaży
- zespoły sprzedażowe
Co otrzymujesz
- indywidualny test i raport nt. TOP 5 talentów Gallupa
- wiedzę nt. indywidualnych predyspozycji i właściwych technik sprzedaży
- wiedzę nt. współpracy i partnerstw, które mogą podnieść twoją skuteczność w sprzedaży
- wiedzę nt. funkcjonowania grupy użyteczną w zarządzaniu zespołem i procesem sprzedaży
- indywidualną kanwę i plan dalszego rozwoju
- certyfikat uczestnictwa
- możliwość kontynuacji pracy w indywidualnym procesie coachingu
Prowadzący:
Marek Parzydło
Jego mocne strony, to: Individualization, Strategy, Relator, Responsibility i Empathy. Jeżeli dodać do tego prawie 30 lat praktycznego doświadczenia w zarządzaniu organizacjami i ludźmi, wychodzi profil Marka w roli coacha. W karierze korporacyjnej pracował jako country manager ponad 100-osobowej organizacji sprzedaży w Polsce i członek zarządu w centrali międzynarodowej firmy o obrotach rzędu 500 mln euro. Rekrutował i szkolił zespoły sprzedażowe, wdrażał systemy SFA i CRM w dużych organizacjach. Od 2014 roku zajmuje się coachingiem, mentoringiem, warsztatami i doradztwem w obszarze rozwoju mocnych stron, przywództwa i zaangażowania. Pasjonuje się muzyką i sportem, które uprawia amatorsko.
Cena warsztatu
(1.217,70 PLN brutto)
Program i terminy zajęć online
01.07.2020
godz. 16-18
Strengths-based Selling part 1
Your Signature – jak rozumieć raport Gallupa
- Filozofia mocnych stron
- Zawartość i rozumienie raportów „Signature”
- Co wynika z Twojego raportu – zasada „Name it, Claim it, Aim it!”
08.07.2020
godz. 16-18
Strengths-based Selling part 2
Wszyscy jesteśmy sprzedawcami – Twoje wrodzone talenty
- Jakie są Twoje wrodzone talenty sprzedażowe
- W jakich zadaniach sprzedażowych będziesz osiągać najlepsze rezultaty
- Jak rozpoznawać i odpowiadać na różne typy klientów
15.07.2020
godz. 16-18
Strengths-based Selling part 3
Wywieranie wpływu i negocjacje – Twoje źródła siły
- Indywidualne style komunikowania się
- Źródła wywierania wpływu
- Techniki negocjacji oparte na indywidualnych talentach
22.07.2020
godz. 16-18
Strengths-based Selling part 4
Techniki sprzedaży – Twój indywidualny styl pracy z klientem
- Etapy cyklu sprzedaży i kompetencje sprzedażowe
- Techniki w cyklu sprzedaży właściwe dla indywidualnego stylu
- Twoje mocne strony i zamknięcie sprzedaży
29.07.2020
godz. 16-18
Strengths-based Selling part 5
Zarządzanie procesem i zespołem sprzedaży – Twój system współpracy
- Zarządzanie procesem sprzedaży
- Moje słabe strony – systemy i partnerstwa, które rozwiążą problem
- Budowanie zespołu sprzedaży w oparciu o metodę Gallupa
05.08.2020
godz. 16-18
Strengths-based Selling part 6
Kanwa i indywidualny plan rozwoju
- Indywidualne cele i strategie rozwoju
- Analiza SWOT
- Twoja strategiczna kanwa “Strenghts-based Selling”